Kravu pārvadājumi ar manipulatoru par ko un kāpēc
LV / Bestspeed.lv autoziņas
Autotransports kravu pārvadājumiem ir unikāls transporta jautājumu risināšanas veids. Viens no pieprasītākajiem autoservisiem ir preču transportēšana ar manipulatoru.
Kāpēc kravas automašīnas un autoceltņa integrācija ir devusi tik pozitīvus rezultātus? Tagad mēs to uzzināsim. Celtnis-manipulators ir universāls, jo kravas automašīnai tika pievienota arī kravas pacelšanas ierīce, praktiski nesamazinot kravas automašīnas īpašības. Ja vien kravnesība nav samazinājusies - galu galā celtnis sver noteiktu daudzumu kg. Bet tā nav universāla nelaime - CMU masa ir maza. Manipulatora konstrukcija sastāv no trim galvenajām daļām - teleskopiskās izlices, pacelšanas agregāta un vadības sistēmas, kas uzstādīta uz atbalsta rāmja. Mašīnai ir arī izvelkami balsti, ko sauc par balstiem – bez tiem celšanas darbības viegli beigtos ar kravas automašīnas apgāšanos, cilvēku savainojumu un kravas bojājumu. Manipulators kravu pārvadāšanai ir lētāks, jo vairs nav nepieciešams autoceltnis, kā arī rezerves daļas celtņa uzstādīšanai šobrīd nav tik grūti atrast. Celtnis-manipulators veiks iekraušanas un izkraušanas darbības daudz ātrāk nekā divas automašīnas. Šaurās vietās manevrēt ar vienu transportlīdzekli ir daudzkārt vieglāk nekā ar diviem.Tā kā pārvadājamo preču masa ir dažāda, tad ir arī trīs manipulatoru “svara” kategorijas: Vieglas tehnikas - līdz 7 tonnām.
Vidēja- pacēlāji - ne vairāk kā 26 tonnas - līdz 80 tonnām Ir kravas automašīnas ar manipulatoriem ar 120 tonnu kravnesību, bet šādi smagie ir nepieciešami diezgan reti. Manipulatoru "pārvadātāji" dažkārt ir upju kuģi, bet tas, protams, neattiecas uz autotransporta kompānijām. Ko var pārvadāt ar celtni? Gandrīz viss, kas nav kaitīgs braukt ar atvērtu automašīnas virsbūvi. Bieži kravu pārvadājumi ar manipulatoru tiek veikti, ja nepieciešams piegādāt zāģmateriālus, gofrēto plātni, blokus, ķieģeļu paletes un daudz ko citu. Šādu materiālu transportēšanai piemērotāks ir celtnis ar zemu kravnesību - ķieģeļu palete vai dēļu paka (gofrētā plātne) sver nedaudz, tāpēc pat pilnā sasniedzamībā tos var pacelt ar šādu CMU. Bet metāla konstrukciju, lielu betona plātņu, biezu cauruļu un tamlīdzīgu preču pārvadāšana ir labāka, precīzāk, tas ir nepieciešams manipulatoram ar vidējo kravnesību - šīs kravas sver daudz, un to celšana pie maksimālā izlices stiepes ir dažreiz pat ar šādu aprīkojumu nav iespējams. Īpaši smagas šādu preču kategorijas pārvadā smagi manipulatori.
http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/